טיפול בחרדות קשות

טיפול בחרדות קשות

טיפול בחרדות קשות הוא לאו דווקא מסובך וקשה, החרדה היא הפרעה מעיקה וקשה הנותנת תחושה של חוסר ישע ובכך לפעמים מרגישה כבלתי ניתנת למידור. חרדה היא הפרעה שכיחה הניתנת לטיפול בכל רמה שהיא. יתכן כי טיפול בחרדות קשות יארך מעט יותר מטיפול בחרדה ברמה מופחתת אבל טיפול בחרדות קשות הוא אפשרי ומוצלח.

טיפול בחרדות קשות [טיפול בחרדות ופחדים]

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול בכל סוגי החרדות. בחרדות קשות , במחשבות שליליות, עייפות, דיכאון, בהלה, התקפי חרדה, פאניקה, מצבי רוח ירודים, וחוסר מיקוד. שינוי באמצעות CBT   נותן יכולות משמעותיות וחזקות לשבירת דפוסים ומנגנון החשיבה המעכבים את מטרותינו ומונעים מאתנו רוגע.

טיפול בחרדות ודיכאון [לאיזה גיל הטיפול רלוונטי?]

טיפול בחרדות קשות דרך הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מומלץ לנערים ונערות, לקטנטנים, למבוגרים וזקנים, לאמיתו של דבר למי שמעונין להתחיל תהפוכה חיובית בחייו ועם רצון לבנות ערוץ חדש במסלולו. במספר רב של מקרים החרדה מונעת מהאדם לרוץ קדימה. דאגה ופאניקה לעיתים מדבר מוגדר ולעיתים הפרעת הדאגה יכולה להיות חרדה גדולה, חוסר שלווה תמידית לא ספציפית בה המקור לא ידוע. אנחנו, לפרקים מרגישים פחדים או חולשה, גם קושי נפשי והרגשה ירודה עלולים להתארח בראשנו. הבעיה היא כשהחרדה משתלטת על חיינו, עד כמה ההרגשות והדמיונות הללו מכבידים עלינו ופוגעים בהתנהלות או ממעיטים ביום יום משלוות הנפש והשמחה.

איך מטפלים בחרדות [מאפייני השיטה]

להבדיל מהטיפול הקלאסי שנהוג איתו להימצא בתהליך במשך זמן רב ובמהותו מרוכזים בעבר, טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול קצר מועד, עם השפעות משמעותיות שנשארות בתוכנו, המתעסק בהווה, בקשיים ובמועקה שעוברים "כאן ועכשיו". טיפול בחרדות קשות הוא טיפול גם פנימי וגם מעשי. העלאת מערכת ההתנהגות והחשיבה השלילית למודעות והחלפת הרכיבים השכליים וההתנהגותיים היוצרים את הקושי. טיפול קוגניטיבי התנהגותי  מפתח דפוסים לחיים נכונים על ידי עבודה משותפת של המטפל עם המטופל, ורצון של המטופל להיות אקטיבי ולהפנים דרכי התמודדות שיהיו בו על מנת לצאת בסגירת התהליך לדרך עצמאית. הטיפול מחזק את הביטחון העצמי, עוצר פאסימיות וחרדתיות ומפנה מקום למטופל להכיר את העכבות המטרידות ולשנות אותן. בנוסף גם ממתן את עוצמת התחושות הלא נעימות לרמה רגילה ונותן למטופל לדעת ולתפקד עם מלוא הפוטנציאל בו.

בכללי טיפול CBT כולל כ20 פגישות ובמידת הצורך ניתן גם יותר.

טיפול טבעי בחרדות ודיכאון [כיצד הטיפול עובד]

בטיפולים נשלב את המקום הקוגניטיבי והפן ההתנהלותי, על מנת לקבל מצב של סדר פנימי וחיצוני. הצד הקוגניטיבי הוא טיפול מחשבתי, טיפול המתמקד בדפוסי המחשבה. היסוד הוא לשנות את הדרך בה אנחנו לוקחים סיטואציות, בעזרת מציאת ההפרעות שקורות בראשנו בשעת או בסמוך לסיטואציות עצמן, החלפת הפרשנות השלילית שאנו נותנים למצב, בפרשנויות מציאותיות יותר המפחיתות את התחושות המשתקות שיושבות בנו. הבסיס הוא שאנו בעלי כוח רב לשנות את הפרשנות שלנו גם אם המצב החיצוני אותו דבר. יעד העבודה בנושא ההתנהגותי היינו שבירת הרגלי ההתנהגות המעכבים את חיי המטופל ופוגעים בשאיפותיו. דרכי וסיגול כלים העוזרים לנו לבנות את האיזון שבנו, במקביל להסרת המעשים הרגילים לנו שאינם מפרים את רצוננו ופוגעים לנו בהשגת יעדנו ולעיתים בקשרים עם האחר ועם עצמנו. הפוקוס יהיה על המרתן בצורות התנהלות שונות, פרודוקטיביות המשתלבות בחיינו.

חרדות קשות תסמינים [כלים שונים]

עם טיפול CBT קיימת קשת צבעונית של גישות. גם טיפול בחרדות קשות מתחיל בשיחה. בעזרתה אנחנו לומדים את המחשבות המעכבות, מוציאים תכנים חבויים, אמונות יסוד של האדם על מהותו ועל הסביבה שטבועים בילדותו ועד היום. אנחנו מוצאים את הסיבה כרגע לפחד מסיטואציות המבוסס על ראייה פנימית ולא על עובדות המציאות בשטח. יש גם את כלי החשיפה, בעזרתו המטופל נחשף בקצב הנכון לו, בשלבים ובמקום בטוח לסיטואציות בהן בדרך כלל מתעוררת אצלו חווית פחד. בארגז האפשרויות – רישום סיטואציות, שאיפה נשיפה, תרגילי רגיעה, שימוש של כלי אמנות, הפעלת הגוף , רשימות שמסיעות לחדות בביטוי החוויות והמחשבות, חשיבה בשניים להצבת מסגרת פעולה אישית למטופל. תוכנית טיפול בחרדות ללא תרופות בהתאם לשאיפות, לגיל, למסוגלות ולתחביבים של המטופל.

כמו כן ניתן להזמין הרצאות CBT דרך ספא שמים בארץ