איך לצאת מדיכאון

איך לצאת מדיכאון

איך לצאת מדיכאון ולהתחיל חיים חדשים? דיכאון הוא דבר מעיק, הגורם לנו להרגיש שהכול גדול עלינו, שאין לנו כוחות לצאת מהמיטה, דיכאון פוגע בתחושת החיות ובמוטיבציה. יש כמה שלבים דרכם עוברים כדי לצאת מדיכאון, קודם על האדם הסובל ממנו להכיר כי דיכאון היא הפרעה כמו כל הפרעה פיזית ונפשית, המונעת מאתנו איזון ויש לה השפעות גם על מצב הרוח וגם פיזית על הגוף. חשוב להפנים שניתן לטפל בהפרעת הדיכאון ולחיות את חיינו בשלווה ובתפקוד מלא. במידה ואתם מרגישים שתוכלו לכוון את עצמכם לפעולות הבאות, התהליך יעזור לכם מאוד

איך יוצאים מדיכאון

המטרה היא להילחם בתחושות החזקות העוטפות את ההפרעה, הרצון לחוסר פעילות רק מחמיר את המצב ויוצר גלגל של עייפות, צאו להליכה! אפשר להתחיל בקטן, עשר דקות, רבע שעה ובסוף להגיע לריצה קלה, ריקוד, דרך פעילות גופנית הגוף משחרר אנדרופינים המרימים את מצב הרוח ועוזרים בצורה משמעותית לשבירת המעגל. עוד ברובד הפיזי המשפיעה ישירות על הנפשי, אוכל, פחממות מורכבות, דגנים מלאים, אוכל משפיעה על מצב הרוח, על הכוחות ועל טיב השינה. כמה שזה קשה תנסו ליזום ותגידו כן במקום לא. צאו עם חברים, הורים, משפחה, כל תקשורת עם הסביבה תועיל, אפילו פעם בשבוע לשעה, אפילו שיחת טלפון. מציאת המחשבות השליליות, על מה אני חושב? מה המחשבות העוברות בראש שמשאירות את הדיכאון כשולט על המצב, ממה אני מפחד? גם עכשיו כשעוברת המחשבה " איך יוצאים מדיכאון " מה המחשבה הרודפת אותה? מה המחשבה העולה בראש? במידה ואתם רוצים הכוונה ועזרה פנו לטיפול, טיפול נותן מענה ברור ומדיוק למצבי דיכאון וכלים עם תשובה ברורה איך יוצאים מדיכאון.

 

איך לצאת מדיכאון CBT

טיפול תפיסתי התנהגותי הינו טיפול בדיכאון, חרדות, חוסר מצב רוח, דכדוך, פוביות, חוסר חשק, חוסר מיקוד, ותסמינים גופניים הנלווים למצב, שינוי באמצעות CBT נותן יכולות משמעותיות לשינוי דפוסים ומנגנון החשיבה, העוצרים אותנו ומונעים מאתנו רוגע.

למי הטיפול רלוונטי?

תיאורית הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מתאימה לקטינים, למתבגרים, למבוגרים וזקנים, למעשה לכל מי שמעונין לבצע תהפוכה חיובית בחייו ורצון לצאת מהמצב בו הוא נמצא. בהמון מקרים הפחד מונע מאתנו להתמודד, דיכאון יכול להיות מדבר כלשהו ספציפי או תחושת דיכאון כללית שמקורה לא גלוי.. כולנו, לפרקים מרגישים פחד או עייפות וחולשה, גם חוסר שלווה ותחושה ירודה יכולים לקפוץ לביקור בראשנו. השאלה היא מהו המינון, מהי העוצמה, כמה ההרגשות והמחשבות האלו מקשים עלינו ופוגעים בתפקוד או נוגסים במשך הזמן משלוות הנפש והשמחה.

על השיטה

להבדיל מהטיפול הקלאסי שנהוג איתו להימצא בטיפול במשך שנים ומתמקדים הרבה בחוויות העבר. טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול מעשי עם תובנות מורגשות שנשארות לעתיד, המתעסק חיים כרגע, במכשולים ובדוחק שעוברים "כאן ועכשיו". העלאת צורת החשיבה וההתנהגות המעכבות אותנו למודעות, והיפוך הגורמים השכליים וההתנהגותיים העושים את המכשול. טיפול קוגניטיבי התנהגותי  מלמד דפוסים לחיים נכונים על ידי דרך משותפת של המטפל עם המטופל, וכיוונון של המטופל להיות חלק מעשי בטיפול, וללמוד דרכי התמודדות שיהיו בו בכדי לצאת בתום המסע לדרך ללא תלות. הטיפול בונה את הביטחון העצמי, מדלל הסחות פנימיות ומאפשר למטופל ללמוד את העכבות המעיקות ולשלוט בהם. הוא גם מקטין את חוזק הרגשות הלא נעימות לרמה נורמטיבית  ומאפשר למטופל להכיר ולהתמודד עם מלוא הפוטנציאל בו. אז אם אתם מחפשים דרך טובה איך לצאת מדיכאון ניתן לקבוע טיפול CBT הכולל 20 פגישות עם רחל – מטפלת מומלצת בדיכאון.

איך הטיפול קורה

במפגש נשלב את הפן הקוגניטיבי והצד ההתנהלותי, בכדי לבסס סדר פנימי, חיצוני ומעשי. החלק הקוגניטיבי היינו טיפול מחשבתי, טיפול המתרכז בצורת החשיבה.  היסוד היינו לשנות את הדרך בה אנחנו מפרשים סיטואציות, על ידי מציאת ההפרעות שקורות בראשנו בשעת או סביב לסיטואציות עצמן, שינוי הפרשנות שאנו מחברים לסיטואציה והמחשבות הנגטיביות הללו, במחשבות חיוביות העוצרות את התחושות המאיימות שנמצאות בנו. העיקר הוא שהננו יכולים לשנות את הפרשנות שלנו גם אם המצב החיצוני אותו דבר. תהליך הטיפול בנושא ההתנהגותי, היינו היפוך הרגלי ההתנהגות, המעכבים את האדם  ופוגעים במטרותיו וברגשותיו. עבודה על הטמעת כלים העוזרים לנו לבנות את אישיותנו, תוך כדי הפחתת הדפוסים שלא משרתים את צרכינו, ופוגמים לנו בתפקוד היום יומי ולפעמים בתקשורת עם האחר ועם עצמנו. הפוקוס יהיה על המרתן בצורות התנהלות שונות, פרודוקטיביות המותאמות לחיינו.

כלים שונים איך לצאת מדיכאון

בטיפול CBT יש מניפה צבעונית של גישות. המפגש מתנהל גם דרך שיח בו אנחנו מבינים את ההפרעות בראשנו, מוציאים נושאים פנימיים, אמונות בסיס של האדם על מהותו ועל העולם שמושרשים בניסיונותיו שהיו ועד היום. אנו מוצאים את הסיבה לפחד  וקושי מסיטואציות המתבססים הרבה על הבנה אישית ולאו דווקא על עובדות המציאות האובייקטיבית. כלי נוסף, כלי החשיפה, דרכו כל אדם מתרגל בקצב הנכון לו, בהדרגה ובמקום מוגן, לחוויות בהן לעיתים קרובות מתחזקת אצלו חווית הקושי. בין הכלים ישנם כתיבת יומן, שאיפה נשיפה, שיטות איזון, חיבור של סוגי הבעה עצמית, עשייה פיזית , טבלאות שמכוונות לחדות בהסברת הרגשות והמחשבות, החלטה בשניים לחיבור דרך פעולה אישית למטופל. חשוב לציין שבשונה מדרכי טיפול בהם מתאימים את המטופל לשיטה אנחנו נתאים את השיטה אליך ונבנה יחד מסגרת הטיפול בהתאם למטרות,  לגיל, מסוגלות ותחומי עניין. אין סיבה שהדיכאון ינהל אותנו בוא ננהל אותו!