טיפול בחרדות ללא תרופות

טיפול בחרדות ללא תרופות

טיפול בחרדות ללא תרופות הוא אפשרי וקיים. הרבה שואלים האם ניתן לטפל בחרדות ללא תרופות והתשובה היא כן. השיטה על פי מחקרים היעילה ביותר לטיפול בחרדות היינה שיטת הCBT בשיטה זו מטפלים  בגורם החרדה דרך הבנייה קוגנטיבית וחשיפות. הטיפול הוא תפיסתי – התנהגותי והינו תהליך המתמקד בדאגות, בפוביות, חרדה, תסמינים גופניים, מצבי רוח ירודים, וחוסר פוקוס. התהליך דרך טיפול קוגניטיבי התנהגותי  מעניק יכולות משמעותיות לשבירת הרגלים ומערכת הסקת המסקנות שבנו, המעכבים אותנו ומרחיקים מראשנו שקט.

טיפול בחרדות ופחדים [טיפול בחרדות ללא תרופות מתאים לי?]

מערכת הריפוי בCBT  מוצלחת לנערים ונערות, לקטינים, למבוגרים ומבוגרות, למעשה לכל אחד שחפץ לבצע שינוי בדרכו ומכוון לעשות דרך לשינוי. במספר רב של אירועים יוצא כי החשש מונע להתחיל פעולה, החרדה יכולה להיות פחד מדבר כלשהו ספציפי המעכב אותנו בתחום מסוים, או להשפיע על הסובל ממנה בכמה תחומים במקביל והמקור לא תמיד ברור. כל אחד ואחת מאתנו מפעם לפעם עוברים חרדה או תשישות, גם חוסר שלווה ומצב רוח ירוד יכולים לבקר אצלנו. יש לבדוק עד כמה ההרגשות והדמיונות האלו מעיקים על נפשנו והאם הם מפריעים בתפקוד או מורידים במשך הזמן מהשלווה והשמחה.

טיפול בחרדות קשות [מאפייני השיטה]

להבדיל מהטיפול הקלאסי איתו אפשר להמשיך בתהליך למשך שנים, בו מתמקדים בהיסטורית המטופל. טיפול קוגניטיבי התנהגותי הינו טיפול פנימי ומעשי עם תוצאות מורגשות שנשארות בתוכנו, העוסק בימים אלו, בסיבוכים ובמתח שמרגישים "כאן בזמן קיים". טיפול בחרדות ללא תרופות מתמקד בהעלאת דפוסי החשיבה וההתנהגות המפריעים לנו למודעות והכרה, ושינוי הרכיבים התפישתיים וההתנהגותיים האחראים ליצור את הקושי. טיפול קוגניטיבי התנהגותי  מלמד הרגלים לחיים בריאים בעזרת  דרך משותפת של המטפל עם המטופל, ונכונות של המטופל להיות אקטיבי ולסגל כלים שישארו בו בשביל לצאת בתום התהליך לדרך משלו. הטיפול בונה את הביטחון העצמי, מדלל מחשבות שליליות ונותן למטופל להבין את העכבות המטרידות ולשלוט בהם. כמו כן גם מקטין את עוצמת התחושות הלא נעימות לרמה נורמטיבית  ונותן לכל אחד לקבל ולתפקד עם כל יכולותיו שלא מומשו.

בממוצע טיפול בחרדות קשות עם טיפול CBT הוא כ 20 פגישות.

התקפי חרדה טיפול טבעי [כיצד הטיפול קורה]

בטיפולים נכלול את הצד הקוגניטיבי והמקום ההתנהגותי, על מנת לבסס אופציה של שינוי יסודי. החלק הקוגניטיבי היינו טיפול הכרתי, טיפול הממוקד בעיוותי החשיבה.

הרעיון המרכזי הוא להחליף את הדרך בה אנו מפרשים חוויות, על ידי זיהוי המחשבות הבעייתיות שעוברות בנו בזמן או בסמוך לחוויות שקורות, המרת הדרך ראיה שאנו מדביקים למצב והפרשנויות השליליות הללו בפרשנויות מחזקות העוצרות את ההרגשות המעיקות שנמצאות בפנים. הבסיס הוא שהננו יכולים לשנות את הפרשנות שלנו גם אם המקרה בשטח נשאר אותו דבר. תהליך הטיפול בנושא ההתנהגותי היינו שינוי דפוסי ההתנהגות, המעכבים את חיי המטופל  ומחבלים בשאיפותיו. טיפול בחרדות ללא תרופות הוא נפוץ ויעיל ביותר, מאפשר דרכי וסיגול תרגילים המקלים עלינו לייצב את החרדה תוך כדי הפחתת המעשים הרגילים לנו שלא משרתים את צרכינו, ופוגמים לנו בהשגת יעדנו ולעיתים בקשרים עם האחר ועם עצמנו. הפוקוס יהיה על החלפתן בדרכי התנהלות אחרות, פרודוקטיביות המשתלבות במציאות שלנו.

טיפול בחרדות ללא תרופות [כלים שונים]

בטיפול CBT קיימת קשת צבעונית של אפשרויות. דרך השיחה אנו מגלים את המחשבות המעכבות, מציפים נושאים חבויים, הגדרות בסיס של המטופל על עצמו ועל האחר שמושרשים בניסיונותיו שהיו ובהווה שלו. אנו מוצאים את המקור לפחד מחוויות היושב על הבנה פנימית ובמידה מועטה על  המציאות האובייקטיבית. כלי נוסף, כלי החשיפה דרכו כל אדם מתרגל בזמן המתאים לו, בהדרגה ובמרחב בטוח, לחוויות בהן לעיתים קרובות מתעוררת אצלו חווית פחד. בין האפשרויות קיימות כתיבת יומן, נשימות, דרכי איזון, שימוש עם אמצעי אמנות, הפעלת הגוף , הכנת תבניות שעוזרות לבהירות בהבנת התחושות והחששות, חשיבה משותפת להצבת דרך חיזוק אישית למטופל. מסגרת הטיפול היא באופן מתואם לרצונות, גילאים, כוחות ותחומי עניין של המטופל.

 ניתן להזמין הרצאות CBT דרך ימי גיבוש של שמים בארץ